Zo word je 5x sneller zichtbaar via LinkedIn

LinkedIn, wat moet je er mee?
We horen heel vaak van coaches en therapeuten dat ze ooit een LinkedIn-account hebben aangemaakt, maar geen idee hebben hoe nu verder. Dit is meestal omdat ze niet goed weten wat LinkedIn kan betekenen voor de zichtbaarheid van hun praktijk. En ook omdat zichtbaar worden best spannend is. LinkedIn is een mooi medium om meer bekendheid te genereren en je netwerk te vergroten. Aangezien je nog niet goed weet wat je nou op LinkedIn moet doen en hoe, zal het lastig te geloven zijn dat het jou echt iets kan opleveren.

Waarom zou je actief op LinkedIn?
Je netwerk en je bereik vergroten is belangrijk. Net als naamsbekendheid krijgen en relaties opbouwen. Dat is een van de redenen waarom LinkedIn zo goed werkt. Het gaat er ook om dat je ‘toegang krijgt’ tot het netwerk van jouw netwerk.

  1. Een opvallende boodschap
    Wil je echt resultaat met LinkedIn, dan moet je een heldere boodschap hebben, één die mensen bij blijft. Die boodschap moet zo eenvoudig en toch krachtig zijn dat die mensen het weer met gemak aan een ander kunnen overbrengen.

De eerste stap die je moet zetten is een goed profiel aanmaken op LinkedIn en dat doet je o.a. door een krachtige persoonlijke boodschap te ontwikkelen. Lees hier hoe je dat in slechts vier stappen doet ‘ontwikkelen van een persoonlijke boodschap’. Kom je er alleen niet uit, dan kun je altijd deelnemen aan onze gratis workshop ‘Zichtbaar met meer Impact’.

 

  1. Voeg zoekwoorden toe aan je headline
    Je foto en de ‘headline’ zijn twee elementen die als eerst gezien worden van jouw LinkedInprofiel. Om op te vallen en dus zichtbaarder te worden, is het noodzakelijk om een aantrekkelijke ‘headline’ te schrijven. Alleen benoemen dat je coach of therapeut bent, nodigt niet uit. Je kunt heel goed je persoonlijke boodschap in je ‘headline’ zetten.
  1. Een wervende samenvatting
    De samenvatting van de meeste LinkedIn profielen gaat voornamelijk over de eigenaar van het profiel. Dat lijkt ook niet meer dan logisch. En toch hebben samenvattingen die op die manier geschreven zijn niet het gewenste effect.  Waar het op neerkomt, is dat de ander vooral in zichzelf geïnteresseerd is. En direct antwoord wil op de vraag ‘wat kan jij voor mij betekenen’.
  1. Uitbreiden van jouw vaardigheden
    Voeg vaardigheden toe aan jouw profiel die er echt toe doen in je werk als coach of therapeut. Jouw netwerk kan jou vervolgens in deze vaardigheden onderschrijven. Je kunt kiezen uit ongeveer 50 vaardigheden of deskundigheden. Heb je tot nu nog geen onderschrijvingen ontvangen, dan mag je daar gerust om vragen in je directe netwerk. Dit wordt weer gezien door mensen uit jouw directe netwerk én door de mensen uit het netwerk van degene die jou onderschrijft.
  1. Start met bloggen op LinkedIn
    Bloggen is nog steeds een van de meest effectieve en gratis manieren om meer verkeer en dus potentiële cliënten naar jouw website te lokken. Weet je niet hoe je dit op je eigen website kunt doen, dan kan dat nu ook rechtstreeks op LinkedIn.

 

 

 

 

Ga naar je tijdlijn en kies voor ‘Artikel schrijven’ en je kunt direct beginnen met typen. Natuurlijk kun je ook eerst je blog artikel in Word maken en daarna kopiëren en plakken in LinkedIn. Wij hebben zelf ook gemerkt dat bloggen op LinkedIn echt werkt. Begrijp goed dat dit niet een middel is om direct cliënten te werven, maar indirect.

Heel veel succes.

 

KOM NAAR DE GRATIS WORKSHOP ZICHTBAAR MET MEER IMPACT
Wil je een bloeiende praktijk, maar weet je niet goed hoe je de volgende stap moet zetten? Of vind je het vooral lastig de juiste woorden te vinden zodat je helder kunt uitleggen wat jij te bieden hebt?  Dat is precies waar we je bij helpen tijdens deze workshop.